Främling

Väntade på min man på perrongen idag men han kom aldrig.
Vart är du?
Jag behöver min dagliga dos av ditt gömda leende.
Mitt självförtroende behöver dig.
Hon vill se dig leta efter mig bland människorna på tåget.
Hon vill le åt att du alltid kollar åt mitt håll och ler innan vi skiljs åt, du mot gamla stan och jag mot karlaplan.
Hon vill läsa elvis serien i tidningen och skratta, hon vill se dig road över att jag älskar elvis.
Hon vill springa ikapp från tåget till gröna linjen, hon vill alltid vinna.
Hon vill se dig titta på henne i smyg genom fönsterrutan.
Hon älskar att hon aldrig kommer prata med dig.
Hon älskar att ha ett förhållande utan måsten.
Hon älskar att vara fri.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0